فهرست بستن

برای اولین بار در استان اردبیل؛ رویداد ارائه نیازهای فناورانه Reverse Pitch برگزار می شود

پیش جلسه برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت اردبیل به سبک Reverse Pitch با حضور سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل، اساتید و انجمن های علمی، شرکت‌ها و فناوران دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت برگزار گردید.
دکتر نعمت هدایت رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این پیش جلسه با بیان اینکه ماهیت نوآوری یک ماهیت غیر قابل پیش بینی است، اظهار داشت: ماهیت نوآوری پدیده ای کاملا اجتماعی است و تا زمانی که دانش اجتماعی بالا نرود و آگاهی افزایش پیدا نکند نوآوری شکل نمی گیرد.

وی افزود: برای شکل گیری نوآوری باید فرهنگ کارآفرینی در یک منطقه شکل گیرد و اطلاعات جامع و کاملی را که می‌تواند مسئولین و دانشمندان ما را آگاه سازد ایجاد شود تا هم‌افزایی بیشتری صورت گیرد.
هدایت با اشاره به اولین رویداد Reverse Pitch عنوان کرد: ما در بخش مرکز نوآوری با همراهی صنعت و معدن و شتاب دهنده تیک آپ رویدادی را برگزار خواهیم کرد و به دنبال رفع مشکلات جامعه خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: با برگزاری این رویدادها می‌توان یک فرهنگ دانش بنیانی را در استان ایجاد کرد و وقتی با نتایج مثبتی از این رویدادها مواجه شویم نهایتا این خود مسئولین خواهند بود که به دنبال سرمایه گذاری بر روی طرح‌های فناوران هستند.
دکتر مسعود اجری معاون مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه محقق اردبیلی قصد دارد در ۲۵ الی ۲۶ بهمن اولین رویداد فناورانه به سبک 
Reverse Pitch در در دانشگاه برگزار نماید.
وی به این سبک اشاره کرد و گفت:  در رویدادهایی که برگزار می شد استارتاپ ها، شرکت ها و فناوران محصولات نوآورانه و خلاقانه خود را ارائه می دادند و سرمایه گذاران و ارگان‌ها از این محصولات بازدید می‌کردند. اما این رویداد بر خلاف رویداده‌های پیشین سازمان‌ها وارگان‌ها هستند که نیازهای فناورانه خود را ارائه می‌دهند و استارتاپ‌ها، اساتید و پژوهشگران این فرصت را پیدا می‌کنند که در  راستای این نیازها به خلق محصولات نوآورانه بپردازند. در این رویداد جای سرمایه گذار و استارتاپ عوض می شود.
معاون مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه تصریح کرد: این رویداد را برای اولین بار در استان برگزار می شود و تا کنون ارگان‌ها، و سازمان‌های مختلفی نیازهای فناورانه خود را ارائه دادند و آمادگی خود را در برگزاری این رویداد اعلام کردند.
اجری افزود: برای رویداد سایتی طراحی شده است تا شرکت ها و فناوران،افراد داداری ایده و شرکت کنندگان عادی با مراجعه به سایت www.ic.uma.ac.ir/event نیازهای احصا شده را مشاهده نمایند و برای شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.

معاون مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نمایشگاه جانبی در کنار این رویداد ایجاد خواهد شد گفت: در این نمایشگاه  نمایندگان شرکت ها، ارگان ها و سازمان ها مستقر خواهند بود و نیازهای فناورانه خود را به فناوران و شرکت های دانش بنیان ارائه خواهند کرد. در روز دومو جلسات بین این دو گروه شکل خواهد گرفت. در روز دوم رویداد برای شرکت های استارتاپ و شرکت های عادی کارگاه های متنوعی برگزار خواهد شد.. فنا.ران نیز در ص.رت وجود پاسخی برای نیازهای مطرح شده تفاهم نامه ای با نمایندگان سازمان ها و ارگان ها منعقد خواهند کرد.
اجری ادامه داد: این رویداد در عصر همان روز طی مراسم اختتامیه با اهدای جوایز به افراد برتر به پایان خواهد رسید.
وی در پایان به هدف برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: این رویداد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ورود به مباحث نوآورانه و فناورانه و بستری برای ارتباط مستمر بین فناوران و شرکت ها و ارگان ها برگزار می شود وامیدواریم این رویداد باعث فرهنگ سازی مناسب برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطح استان باشد.
در ادامه جلسه آقای مسعود کوهی مدیر عامل مرکز شتاب دهی تیک آپ و دبیر اجرایی  inotexpitch۲۰۲۳  در مورد رویداد توضیحات تکمیلی را بیان کردند و از برنامه آتی این شتاب دهنده برای برگزاری رویداد inotexpitch۲۰۲۳ شمال غرب در روز ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ صحبت نمودند.
دکتر حسین شایقی مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی و سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان در این جلسه گفت:
این رویداد هدفمند و آگاهانه است و متناسب با شعارهای فناورانه و رویکردهای مهارت علم و فناوری است. نیازها احصا شده و در اختیار فناوران قرار گرفته است. و برگزاری این گونه رویدادها می تواند میزان شکست شرکت های دانش بنیان و استارتاپی را پایین آورد.
مدیر پژوهش دانشگاه محق اردبیلی با بیان اینکه لازمه عبور از دره مرگ پیش روی با نیاز بازار است اظهار کرد: خوشبختانه در کشور زیر ساخت ها ایجاد شده است و با تاسیس معاونت فناوری جامعه به سمت تقاضا محور پیش می رود و نیازهای فناورانه در ارتباط با صنعت صورت گرفته است.
 سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان گفت: بنیاد ملی نخبگان نیز در کنار دانشجویان مستعد و فناوران است و در سال گذشته ۳۰۰ دانشجو در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند و توانسته اند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.
در انهتای جلسه فناوران و حاضران پیشنهادات و انتقادات و سوالات خود را مطرح نمودند.